"Som ein gullring i eit grisetryne
er ei fager kvinne utan vit"

- Salomos Ordspraak, 11.22
 




torsdag, januar 21, 2010

Observasjoner på en bussholdeplass

I det siste har jeg tilbrakt en del tid på ulike bussholdeplasser. I dag var det samme prosess, denne gangen uten musikk på øret. Heldigvis for meg hadde jeg fire høylytte tenåringsgutter godt innen hørevidde, ja, egentlig såpass nærme at det var helt umulig ikke å overhøre. Jeg gjetter de var 14 år og gikk omtrent midt på ungdomsskoletrinnet.

Inkludert busstur var vi nok sammen en tjue-tredve minutter, og jeg fikk et godt innblikk i fjortisgutters syn på verden, for eksempel da de dumpa den enes kjæreste via en mobilsamtale - som kompisen utførte for han(!).

Jeg ble ikke spesielt imponert. Hadde jeg vært litt mer rappkjefta, skulle jeg slengt inn et par velvalgte ord da de la på med den stakkars jenta, og straks gikk over til å snakke om noen andres fine rumper.

Også minnet jeg meg selv på at det er flere som har vært fjortis, og det var vel ikke alt som var like gjennomtenkt av undertegnede hele tida, heller. Det blir nok folk av disse gutta også. Man kan vel til og med si at først skritt er tatt: De dumpa tross alt ikke jenta via sms.

- Mariann, kl.21:07
1 comments

Du veit aldri, kanskje de netopp blir den typen som dumper med sms, når de ikke lenger kan la kompisen gjøre det for seg ;)

By Anonymous Jenny, at 10:15 PM  






 

LINKER
Mathiesens barn
Epla
Everyday people
Familien Bjønnes
Frøken Makeløs
Hannes hjørne
Ikea Hacker
Linda
Millaz
PostSecret
Storrusten
Terje
Vaffelhjerte



ARKIV
BLOGGER
Imperfektum
Feed