"Som ein gullring i eit grisetryne
er ei fager kvinne utan vit"

- Salomos Ordspraak, 11.22
 




torsdag, april 22, 2010

Om sanger som har gjort inntrykk

Etter at jeg skrev det forrige innlegget, har jeg tenkt på hvorfor Gustav Lorentzen har en såpass spesiell plass hos meg. Det var da jeg kom på denne sangen, som gjorde et utrolig stort inntrykk på meg i ni-ti-års alderen. Den ble spilt om og om igjen på den gule kassettspilleren, og teksten er skrevet opp i boken over dikt som har betydd mye for meg.

Dessverre fant jeg ikke den originale musikkvideoen som ble spilt noen ganger på NRK, men sangen er den samme.




- Mariann, kl.21:14
0 comments






 

LINKER
Mathiesens barn
Epla
Everyday people
Familien Bjønnes
Frøken Makeløs
Hannes hjørne
Ikea Hacker
Linda
Millaz
PostSecret
Storrusten
Terje
Vaffelhjerte



ARKIV
BLOGGER
Imperfektum
Feed