"Som ein gullring i eit grisetryne
er ei fager kvinne utan vit"

- Salomos Ordspraak, 11.22
 




mandag, april 05, 2010

Kjekt å ha

Her om dagen kom Kjæresten inn fra søppeltømminga og informerte om at han trodde det lå Norgesglass i glassøpla. Ganske mange også, trodde han. Helt korrekt, 17 stykk i diverse størrelser, alle med lokk, står nå i kjellerboden vår, klare til å fungere som lagringsplass, pynting, gaver og hva nå jeg måtte finne for godt. Jeg er strålende fornøyd.

I går var vi ute på tur, og noen smågater bortenfor oss hadde noen satt ut en masse søppel klar til henting (at grovsorteringa var for tre uker siden brydde de seg tydeligvis ikke om). Blant skrammel og skrap, som en avreven vask og ødelagt isopor, sto fire splitter nye, blå plastikkstoler (du vet, sånne til å stable oppå hverandre, ofte brukt på 17.mai arrangementer og slik). Stolene hadde ikke en skramme, og vi hadde så absolutt bruk for gjestestoler på verandaen vår, så vi tok dem med oss, vi.

Med Øystein Sundes velkjente sang summende i bakhodet vurderer jeg å patruljere nabolaget etter flere ting vi kan få bruk for. Vi mangler for eksempel både bokhyller til kjelleren og grill til verandaen, for ikke å snakke om alt jeg ikke visste vi trengte.

Edit: Nå har jeg hentet det matchende bordet også. Nå mangler vi bare grill, så er verandalykken fullkommen!

- Mariann, kl.17:42
2 comments

ai! Norgesglass er flott! Håper de var skikkelig gamle og fine... så kan du hermetisere!

By Blogger Paal Christian, at 7:53 PM  

Opptil flere av dem har Norge gravert inn på glasset, så de kvalifiserer definitivt som gamle! Skal nok prøve meg på både hermetisering, kakebaking, blomstervaseoppsetting og syltetøylaging etter hvert!

By Blogger Mariann, at 4:26 PM  






 

LINKER
Mathiesens barn
Epla
Everyday people
Familien Bjønnes
Frøken Makeløs
Hannes hjørne
Ikea Hacker
Linda
Millaz
PostSecret
Storrusten
Terje
Vaffelhjerte



ARKIV
BLOGGER
Imperfektum
Feed