"Som ein gullring i eit grisetryne
er ei fager kvinne utan vit"

- Salomos Ordspraak, 11.22
 




fredag, december 26, 2008

Året som gikk

Same procedure as last year.... og det før det, det før det og det før det.

1. Hva gjorde du i 2008 som du aldri har gjort før?
Kyssa på Karl Johan. Førte regnskap (!).

2. Holdt du nyttårsforesettene dine? Og vil du lage nye?
Jeg hadde ingen konkrete forsetter, utover at 2008 skulle bli like bra som 2007. Det ble det vel på sett og vis ikke, ettersom året ble innledet med selvmord og avsluttes med kreft. På andre måter ble det enda bedre, siden jeg endret sivilstatus, samt ble tante og filletante til hele fire små verdensborgere. Det eneste nye som skal lages er mindre jobbing (222 overtidstimer på noen få måneder er for mye. Selv med betalt.)

3. Ble noen som står deg nær mor eller far?
Jepp. Tre vennepar og Lillebror.

4. Døde noen som sto deg nær?
Nei (bank i bordet).

5. Hvilke land har du besøkt det siste året?
Canada, Island, Italia

6. Hva ønsker du deg neste år som du har savnet?
Litt roligere tilværelse.

7. Hvilke datoer i 2008 vil du aldri glemme, og hvorfor?
10. oktober og 15. november.

8. Hva er det største du har oppnådd i år?
Orden på eget hode.

9. Hva var din største nedtur?
Jeg har egentlig hatt få personlige nedturer, men som sagt en del eksterne som påvirket hverdagen min.

10. Har du vært syk eller skadet?
Nei, bare forkjøla.

11. Hva var ditt beste kjøp?
Den røde kjolen med hvite prikker i ekte femtitallsstil, kanskje. Eller "Claire"-buksa fra Canada, som jeg lette etter i tre butikker og til slutt fant på salg.

12. Hvem fortjener din hyllest for oppførselen sin?
Ingen nevnt, ingen glemt.

13. Hvem sin oppførsel gjorde deg nedstemt/lei deg?
Same as before....

14. Hva gikk mesteparten av pengene dine til?
For første gang i mitt liv har jeg altså ført regnskap, og i følge dette er det "diverse" som sluker mesteparten av mine penger. På en solid andreplass er mat (det hører med til historien at husleie, studielån og slike trivielle ting ikke er med, derfor hoppes det glatt over).

15. Hva gjorde deg veldig, veldig, veldig oppspilt og glad?
Først annonseringen av at Lille Nevø var ventet om syv-åtte måneder, og deretter dennes ankomst. Også Kjæresten, selvfølgelig.

16. Hvilken sang [artist] vil alltid minne deg om 2008?
Hmmm... Jeg kommer ikke på noen spesiell.

17. Sammenlignet med denne tiden i fjor, er du ...
a) Gladere eller mer nedstemt? Nå som det ser ut til at alt ordner seg for lillesøster: mye gladere.
b) Tynnere eller tykkere? Det samme
c)Rikere eller fattigere? Rikere. Litt.

18. Hva skulle du ønske du gjorde enda mer av?
Slappet av?

19. Hva skulle du ønske du gjorde mindre av?
Stresset. Egentlig burde jeg kanskje skrevet "jobbet", men egentlig lærte jeg såpass mye at det var helt greit, jeg vil bare ikke gjenta det. Derfor har også november og desember bestått av normale arbeidsdager, og det er jeg veldig stolt av.

20. Hvordan tilbragte du julen?
Med familie av ulike slag.

21. Ble du forelsket i 2008?
JAH! Og med happy ending også!

22. Hvor mange one-night stands hadde du?
Ingen.

23. Hva var ditt favorittprogram på TV?
Six feet under

24. Hater du noen nå som du ikke hatet på denne tiden i fjor?
Nope.

25. Hvilken bok er den beste du har lest i år?
"Boktyven" av Markus Zusak

26. Hva var årets beste musikalske oppdagelse?
Norwegian Wood, med både Foo Fighters og Alanis Morissette.

27. Hva ønsket du deg – og fikk?
Kjæreste!

28. Hva ønsket du deg – og ikke fikk?
Ny jobb, men det fikk jeg jo på sett og vis, siden jeg byttet avdeling.

29. Hva var årets beste film?
The Dark Knight (Batman)

30. Hva gjorde du på bursdagen din?
Ble overrasket med rosa ballongbukett på pulten på jobb, og fikk dermed masse oppmerksomhet. Kvelden ble rolig feiret med gode venner og god mat.

31. Hvilken enkeltting/-person har gjort året mye mer tilfredsstillende?
Lille Nevø, Kjæresten og en psykologvenninne som alltid holder orden på hodet mitt når jeg mister kontrollen.

32. Hvordan vil du beskrive klesstilen din?
Rimelig normal.

33. Hva har holdt deg i mental balanse?
E-post-skriving til samme venninne.

34. Hvilken kjendis likte du best?
Det husker jeg ikke. En eller annen som donerte mange penger til et godt formål, og som brukte sin status til å fokusere på et viktig emne.

35. Hva i politikken har opprørt deg mest?
Det skal sies at hele finanskrisa har... om ikke opprørt meg, så i hvert fall interessert meg. Det er ganske fascinerende og skummelt at en bank som kollapser i USA kan ha så store konsekvenser for hele resten av verden. Og dette med at noen få personer kan ha så stor påvirkningskraft på verdenspolitikken er fascinerende.

36. Hvem savner du?
Bestemor og farfar.

37. Hvem var den beste nye personen som kom inn i livet ditt?
Lille Nevø og Kjæresten

38. Fortell en viktig livsvisdom du har lært i år?
Det ordner seg for snille piker.

- Mariann, kl.11:00
2 comments

Da er det vel på tide å begynne å ønske godt nytt år?
Godt nytt år!

By Blogger Paal Christian, at 8:15 PM  

Noe sent svar, men selvfølgelig! Godt nytt år!

By Blogger Mariann, at 11:44 AM  






 

LINKER
Mathiesens barn
Epla
Everyday people
Familien Bjønnes
Frøken Makeløs
Hannes hjørne
Ikea Hacker
Linda
Millaz
PostSecret
Storrusten
Terje
Vaffelhjerte



ARKIV
BLOGGER
Imperfektum
Feed